Kredsløbstræning

Kredsløbstræning er for alle og hos os, har du mulighed for at få trænet dit kredsløb på følgende kredsløbsmaskiner:

2 Løbebånd
2 Suspension Ellipticals
3 Cykler
2 Romaskiner
1 Trappemaskine

Vores kredsløbsmaskiner er nogle af de bedste fra Matrix Fitness og du har mulighed for at aflæs resultatet af din træning mens du træner,
ved at kunne se din puls, forbrændte calorier, og hvor mange watt du producerer, det vil fortæller dig, hvor effiktiv din træning er, her og nu.
Det at kunne følge med i dine træningsdata mens du træner, er yderst motiverende.

Billeder af vores maskiner

Er du ny til kredsløbstræning?

Når du starter din kredsløbstræning, er det vigtigt, som ved al anden træning, at du starter stille og roligt op. Nøjes med 15 – 20 minutters kredsløbstræning, 3 – 4 gange om ugen, indtil du føler du er klar til, enten at øge belastningen/hastigheden i samme antal minutter, eller fortsætte længere tid med den belastning/hastighed du er startet op med.
Din puls bør ligge lige der, hvor du ikke kan føre en samtale med din træningspartner, eller sidde og læse et magasin mens du træner…… Alt ting til sin tid.

Når du træner, så træn koncentreret. Du skal svede. Mærk dit hjerte arbejder, at lungerne udvider og trækker sig sammen. Kun på den måde får du det resultat du gerne vil have.

I All Time Fitness giver dig al den vejledning du behøver for at komme godt igang med din kredsløbstræning. 
Vi lover dig at du efter kort tid vil føle dig som et nyt menneske, med fornyet energi og velvære i hverdagen, hvis du selv er med på at give den en over nakken.

Du er altid velkommen til at kontakte os på 29 88 81 75, hvis du har brug for vejledning eller ønsker en gratis prøvetime.

Kredsløbstræning - hvad er det?

Kredsløbstræning kaldes også konditionstræning, fordi kondition og kredsløb hænger uløseligt sammen.
Konditionen måles som konditallet, og er et mål for hvor meget ilt kroppen maksimalt kan optage pr. minut. Denne evne begrænses ikke af musklerne, men af personens kredsløb, dvs. kroppens evne til at transportere ilt fra lungerne til blodet og videre ud i kroppen.

Lungerne er hos almindelige mennesker aldrig begrænsende for konditionen, og musklernes evne til at optage ilt fra blodet er så god at de store muskelgrupper kan forbruge langt mere ilt end hjertet kan pumpe rundt med blodet.
Hjertets pumpekapacitet er derfor den begrænsende faktor for vores kondital. Effektiv kredsløbstræning forbedrer vores kondition primært ved at forbedre hjertets evne til at pumpe blod rundt til de arbejdende muskler. 
Denne pumpekapacitet afhænger af to faktorer. Hjertets maksimale pulsfrekvens samt mængden af blod der pumpes ud pr. slag.

Centeret er åbnet mandag til søndag kl. 04:00 - 22:00.

Besøg Os

Find vej til All Time Fitness.
Vi glæder os til at se dig.

Smedestræde 2, 5792 Årslev

Ring til os

Kontakt os alle hverdage mellem kl. 16:00 - 20:00.

29 88 81 75

Skriv til os

Skriv til os, så svarer vi dig hurtigst muligt.

info@alltimefitness.dk

Følg os på facebook